Melbourne 2339096
86 x 9m60 GT 1558 T
Sorti de chez Damen Mangalia / Finition Breko Papendrecht en 2021
86 x 9m60 GT 1558 T
Sorti de chez Damen Mangalia / Finition Breko Papendrecht en 2021
Damen Shipyards Mangalia is located on the Black Sea coast of Romania and is a joint venture between Damen and the Romanian Government with Damen responsible for the operational management of yard. Mangalia is the largest shipyard in the Damen portfolio and its integration into the group opens up the possibility of Damen constructing and converting larger and more complex vessels than was previously possible, with particular emphasis on RoPax ferries, cruise ships, big offshore vessels and offshore structures.
The yard occupies a single site of nearly one million square metres and has 1590 metres of quayside. Three dry docks range in size from 302 by 48 metres to 360 by 60 metres with craneage to match. It has a comprehensive range of skills and workshops on site for newbuild and repair projects including high capacity steel and painting facilities.
The yard was originally known as 2 Mai Mangalia Shipyard and began building new ships in 1976. In 1997 Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. took control of the yard and changed the focus to building large container ships, bulk carriers and tankers. In late 2017 Damen acquired Daewoo’s shareholding and in the summer of 2018 took operational control.
Damen Shipyards Mangalia est situé sur la côte de la mer Noire en Roumanie et est une coentreprise entre Damen et le gouvernement roumain, Damen étant responsable de la gestion opérationnelle du chantier. Mangalia est le plus grand chantier naval du portefeuille de Damen et son intégration dans le groupe ouvre la possibilité pour Damen de construire et de convertir des navires plus grands et plus complexes que ce qui était possible auparavant, avec un accent particulier sur les ferries RoPax, les navires de croisière, les grands navires offshore et les structures offshore.
Le chantier occupe un site unique de près d'un million de mètres carrés et dispose de 1590 mètres de quais. Ses trois cales sèches, dont les dimensions vont de 302 mètres sur 48 à 360 mètres sur 60, sont équipées de grues adaptées. Le chantier dispose d'une gamme complète de compétences et d'ateliers sur place pour les projets de construction et de réparation, y compris des installations d'acier et de peinture de grande capacité.
Le chantier était à l'origine connu sous le nom de 2 Mai Mangalia Shipyard et a commencé à construire de nouveaux navires en 1976. En 1997, Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. a pris le contrôle du chantier et a changé d'orientation pour construire de grands porte-conteneurs, des vraquiers et des pétroliers. Fin 2017, Damen a acquis la participation de Daewoo et a pris le contrôle opérationnel à l'été 2018.
Ecluse de Kain - Février 2022